Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 46 Sayı 205 (2021)
Yayımlandı: 26 Ocak 2021
Araştırma Makaleleri
Dinlediğini Anlama ve Dinlemeye Etki Eden Faktörler Arasındaki İlişkiler
Ayşe Yekeler, Mustafa Ulusoy
DOI: 10.15390/EB.2020.9066
Sayfa: 1-17
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Eylem Araştırması
Mehmet Aşıkcan, Ahmet Saban
DOI: 10.15390/EB.2020.9015
Sayfa: 19-47
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkçe Konuşan Çocukların Farklı Sosyoekonomik Düzeylerde Sesbilgisel Farkındalık ve Okuma Performansına İlişkin Boylamsal Sonuçlar
Cevriye Ergül, Gözde Akoğlu, Meral Çilem Ökcün Akçamuş, Ergül Demir, Burcu Kılıç Tülü, Zeynep Bahap Kudret
DOI: 10.15390/EB.2020.8991
Sayfa: 49-68
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okuma, Okuduğunu Anlama ve Okuma Motivasyonunun Geliştirmesi: Bir Eylem Araştırması
Hayati Akyol, Ülkü Çoban Sural
DOI: 10.15390/EB.2020.8977
Sayfa: 69-92
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Uluslararası Öğretim Programına Uyum Sürecinde Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünceleri ve Değişim ile ilgili Algıları
Zerrin Toker
DOI: 10.15390/EB.2020.8940
Sayfa: 93-111
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Özel Yetenekli Öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin ve Öz-Düzenleyici Öğrenme Becerilerine İlişkin Algılarının İncelenmesi
Oğuzhan Nacaroğlu, Oktay Kızkapan, Tahsin Bozdağ
DOI: 10.15390/EB.2020.8935
Sayfa: 113-135
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öyküleştirme Yöntemiyle Oluşturulan Eğitim Programının Okul Öncesi Çocukların Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkililiği
Kevser Tozduman Yaralı, Fatma Güngör Aytar
DOI: 10.15390/EB.2020.8698
Sayfa: 137-159
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Tartışmalı Konuların Öğretiminin Sınıf Eğitimi Alanına Yansımaları
Turgay Öntaş, Erdal Yıldırım, Şule Egüz, Bengisu Kaya
DOI: 10.15390/EB.2020.9104
Sayfa: 161-189
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmen Kişilik Özelliklerinin Öğrenci Yaratıcılığı Gelişimine Etkisi
Feyzullah Şahin
DOI: 10.15390/EB.2020.9154
Sayfa: 191-205
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İş Özellikleri ve İş-Yaşam Dengesi İlişkisinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
Şule Polat, Murat Özdemir
DOI: 10.15390/EB.2020.7944
Sayfa: 207-219
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Üstbilişsel İzleme ve Matematiksel Yeterlilikler: Bilişsel Tanı Modeli ve Sinyal Tespit Kuramı Yaklaşımı
Oğuz Başokçu, Mehmet Güzel
DOI: 10.15390/EB.2020.7991
Sayfa: 221-238
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilere Tablet Bilgisayar Aracılığı ile Yapboz Yapma Becerisinin Öğretimi
Müzeyyen Eldeniz Çetin, Evgin Çay
DOI: 10.15390/EB.2020.8457
Sayfa: 239-259
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmenlerin Bireysel Yenilikçilik ile Dijital Yerlilik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Şemseddin Gündüz
DOI: 10.15390/EB.2020.9006
Sayfa: 261-277
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeline Dayalı Yazma Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Üstbilişsel Yazma Farkındalığı ve Yazma Başarılarına Etkisi
Hasan Kansızoğlu, Özlem Bayrak Cömert
DOI: 10.15390/EB.2020.8823
Sayfa: 279-302
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Yükseköğretime Erişimin Belirleyicileri Olarak Sosyoekonomik Durum ve Okul Türü
Tuncer Bülbül
DOI: 10.15390/EB.2020.8755
Sayfa: 303-333
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Fen Öğretmenlerinin Biçimlendirici Değerlendirmeye Yönelik Farkındalığının Sınıf İçi Uygulamalarındaki Rolü
Gökhan Kaya, Volkan Atasoy, Sevcan Candan-Helvacı, Murat Pektaş
DOI: 10.15390/EB.2020.8934
Sayfa: 335-357
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaokul Öğrencilerinde Okul Doyumu, Okuldaki Pozitif Yaşantılar ve Mutluluk Arasındaki İlişki
Bülent Telef
DOI: 10.15390/EB.2020.5587
Sayfa: 359-371
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmen Mesleki Öğrenmesinin Yordayıcıları Olarak Öğretmen Öz Yeterliği ve Bireysel Akademik İyimserlik: Bir Yapısal Eşitlik Modellemesi
Ali Çağatay Kılınç, Mahmut Polatcan, Taner Atmaca, Murat Koşar
DOI: 10.15390/EB.2020.8966
Sayfa: 373-394
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İyimserlik (Yaşam Yönelimi) ile Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkide Akademik Başarının Aracılık Rolü
Mustafa Erdoğdu
DOI: 10.15390/EB.2020.8998
Sayfa: 395-407
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sosyal Bilgiler Dersinde Aile Katılımına Dayalı Etkinliklerden Yararlanma: Bir Eylem Araştırması
Hatice Türe, Handan Deveci
DOI: 10.15390/EB.2020.9719
Sayfa: 409-452
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği