Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 45 Sayı 204 (2020)
Yayımlandı: 27 Ekim 2020
Araştırma Makaleleri
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Zihin Haritası Yöntemi İle Hikâye Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi
Hümeyra Uysal, Sabri Sidekli
DOI: 10.15390/EB.2020.8848
Sayfa: 1-22
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersinde İlkokul Öğrencilerinin Analitik Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşlerinin ve Sınıf İçi Uygulamalarının Değerlendirilmesi
Büşra Kanyılmaz, Elif Özata Yücel
DOI: 10.15390/EB.2020.8876
Sayfa: 23-39
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Mühendislik Odaklı Bütünleştirilmiş STEM Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine ve STEM Meslek İlgilerine Etkisinin İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
Hicran Özkul, Muhammet Özden
DOI: 10.15390/EB.2020.8870
Sayfa: 41-63
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Etkileşimli Sosyal Bilgiler Defteri (ESBD) Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması
Erhan Yaylak
DOI: 10.15390/EB.2020.8809
Sayfa: 65-89
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ergenlerde Okul Tükenmişliği ve Okul Bağlılığı: Facebook Bağımlılığının Aracı ve Farklılaştırıcı Rolü
İbrahim Demirci, Fatih Usta, Banu Yıldız, Ayşe Demirtaş
DOI: 10.15390/EB.2020.8377
Sayfa: 91-109
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Tahmini Öğrenme Yol Haritası Çerçevesinde Tasarlanan Bir Öğretim Deneyindeki Matematiksel Soyutlama Süreçleri
Faik Camci, Dilek Tanışlı
DOI: 10.15390/EB.2020.8464
Sayfa: 111-141
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öz-Düzenleme ile Orantısal Akıl Yürütme Arasındaki İlişki: Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünmenin Aracılık Rolü
Mesut Öztürk
DOI: 10.15390/EB.2020.8480
Sayfa: 143-155
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Hikâye Anlatma Temelli ve Oyun Temelli Sosyal Beceri Eğitiminin Anasınıfı Çocuklarının Sosyal Becerilerine Etkisi: Deneysel bir Çalışma
Pınar Aksoy, Gülen Baran
DOI: 10.15390/EB.2020.8670
Sayfa: 157-183
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Öncesi Eğitim Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Gözünden Erken Çocukluk Döneminde Korkular
Tatjana Novovic, Veselin Micanovic
DOI: 10.15390/EB.2020.7753
Sayfa: 185-206
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Zihinsel Yetersizliği Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlamaları Üzerinde Müdahale ve Müdahale Paketlerinin Etkisinin Belirlenmesi
Hanifi Sanır, İrem Akçayır, Ufuk Özkubat
DOI: 10.15390/EB.2020.8828
Sayfa: 207-225
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Görme Engelli Altıncı Sınıf Öğrencilerine Hücre Konusunun Öğretimi
Fatih Yazıcı, Mustafa Sözbilir
DOI: 10.15390/EB.2020.8765
Sayfa: 227-250
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türk Eğitim Sisteminde Eğitim Yöneticilerinin Yeterliklerinin ve Bu Yeterlik Derecelerinin Çok Kriterli Karar Verme ile Belirlenmesi
Ali Özdemir
DOI: 10.15390/EB.2020.8726
Sayfa: 251-301
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Biyoloji Öğretmenlerinin Beyin İşlevlerine İlişkin Nöromitlerinin ve Doğru Bilgilerinin Belirlenmesi
Yeliz Gülsün, Pınar Köseoğlu
DOI: 10.15390/EB.2020.8456
Sayfa: 303-316
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmenlerin Öz Yeterlik İnançları ve İş Doyumu Düzeyleri Arasındaki İlişki: Bir Meta Analiz Çalışması
Fatma Kalkan
DOI: 10.15390/EB.2020.8549
Sayfa: 317-343
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Kapsayıcı Eğitimde Disiplinler Arası Program Geliştirmeye Yönelik Bir Eylem Araştırması
Sevda Dolapçıoğlu, Yeliz Bolat
DOI: 10.15390/EB.2020.8652
Sayfa: 345-369
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Yabancı Dil Sınıf İçi Kaygı Ölçeğinin Sırpça Versiyonu: Psikometrik Analiz
Jelisaveta Safranj, Marija Volarov, Milan Oljaca
DOI: 10.15390/EB.2020.7826
Sayfa: 371-381
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Düşünme Becerileri Kavramları Bağlamında İlkokul Ders Kitaplarının ve Öğrencilerin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
Nurgül Erbağcı, Özlem Kaf
DOI: 10.15390/EB.2020.8817
Sayfa: 383-399
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Yönetim Tarzlarının İş Doyumu ve Tükenmişliği Yordama Düzeyi: Örgütsel Adaletin Aracı Rolü
Müslim Alanoğlu, Zülfü Demirtaş
DOI: 10.15390/EB.2020.8810
Sayfa: 401-423
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivitesi Olan Çocuklar ile Normal Gelişim Gösteren Çocukların Yeme Davranışlarının Karşılaştırılması
Ertan Görgü
DOI: 10.15390/EB.2020.8781
Sayfa: 425-441
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Çocukların Duygu Düzenleme Becerilerini Destekleyici Uygulamalar Hakkında Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşleri
Gülhan Yılmaz Bursa, Berrin Dinç
DOI: 10.15390/EB.2020.8824
Sayfa: 443-470
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği