Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 40 Sayı 179 (2015)
Yayımlandı: 20 Mayıs 2015
Editörden
Editörden
Prof. Dr. Ziya Selçuk, Yrd. Doç. Dr. Mehmet Palancı
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Araştırma Makaleleri
Üniversite Giriş Sınavı Başarısıyla İlişkili Faktörler: Türkiye’den Bir Durum Çalışması
Dilara Bakan Kalaycıoğlu
DOI: 10.15390/EB.2015.3816
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Üniversite Öğrencilerinin Web Ortamında Bilgi Arama-Yorumlama Stratejilerinin Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi
Aynur Geçer, Nejat İra
DOI: 10.15390/EB.2015.3131
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dokuz Tip Mizaç Ölçeği Ergen (DTMÖ-E) Formunun Geçerlik- Güvenirliği ve Ergenlerde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu İle Mizaç Tipleri Arasındaki İlişki
Enver Yılmaz, Özge Ünal, Mehmet Palancı, Mehmet Kandemir, Alp Örek, Gözde Akkın, Türkay Demir, Mehmet Üstündağ, Seniha Naşit Gürçağ, Ömer Aydemir, Ziya Selçuk
DOI: 10.15390/EB.2015.4392
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Müdürlerinin Hizmetkar Liderlik Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Hizmetkar Liderlik Davranışlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Abdurrahman Ekinci
DOI: 10.15390/EB.2015.2152
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Erken Cumhuriyet Dönemi Lise Tarih Ders Kitaplarında Din Anlatısı
Tercan Yıldırım, Ahmet Şimşek
DOI: 10.15390/EB.2015.4246
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sınıf Rehber Öğretmenlerinin Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anlayışları ile Psikolojik Danışma ve Rehberliğe Yönelik Tutumları
Meryem Demir, Gürhan Can
DOI: 10.15390/EB.2015.3864
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ergenler için Karakter Eğitimi: Bir Araştırma Merkezine İlişkin Durum Çalışması
Tuba Çengelci
DOI: 10.15390/EB.2015.2648
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Fen Öğrenme Yaklaşımlarının Öğrenme Ortamı Algıları ve Hedef Yönelimleri ile İlişkisi
Sevda Yerdelen Damar, Sevgi Aydın
DOI: 10.15390/EB.2015.4332
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Düşük Sosyoekonomik Düzeydeki Mahallede Bulunan Bir İlköğretim Okulunda Akademik Başarıyı Düşüren Faktörler Nelerdir?
Aydın Yelgün, İbrahim Karaman
DOI: 10.15390/EB.2015.2331
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
A Tipi Kişilik Puanları Kontrol Edilerek Çalışanların Stres Kaynaklarının Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi
Yasemin Yavuzer, Rezzan Gündoğdu, Seçkin Koyuncu
DOI: 10.15390/EB.2015.1613
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Video Destekli Anne-Baba Görüşmeleri: Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimini Keşfetmek İçin Güçlü Bir Yöntem
Elif Karslı, Martha Allexsaht-Snider
DOI: 10.15390/EB.2015.4227
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Başarılı Öğrencilerin Öğrenme Yaklaşımları ve Öğrenme Yaklaşımlarını Etkileyen Faktörler
Dilek İlhan Beyaztaş, Nuray Senemoğlu
DOI: 10.15390/EB.2015.4214
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Coğrafya Ders Kitaplarındaki Analojilerin İncelenmesi
Ayşegül Şeyihoğlu, İbrahim Özgürbüz
DOI: 10.15390/EB.2015.2609
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
12 Haftalık Uyum ve Hazırlık Süreci Uygulamalarına İlişkin 1. Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri
Fatma Susar Kırmızı
DOI: 10.15390/EB.2015.3011
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Alt Sosyo-Ekonomik Düzeyli İlköğretim Öğrencilerinin 4-8. Sınıflar Fen ve Matematik Ders Başarıları: Cinsiyet Perspektifi
Murat Bursal, Serkan Buldur, Yüksel Dede
DOI: 10.15390/EB.2015.2913
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Fen ve Teknoloji Ders Etkinliklerindeki Bilimsel Süreç Becerilerinin Bilimsel Sorgulama Yöntemiyle Geliştirilmesi
Nimet Akben
DOI: 10.15390/EB.2015.4266
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkiye, Kore, Finlandiya Ana Dili Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Derya Yıldız
DOI: 10.15390/EB.2015.4166
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkiye'de Alternatif Eğitim Uygulamalarına ilişkin Öğretmenlerin ve Öğretim Üyelerinin Görüşleri
Hasan Memduhoğlu, Muhammed Mazlum, Özlem Alav
DOI: 10.15390/EB.2015.3913
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ergenlerin Sahip Oldukları Değerler ile Öznel İyi Oluş ve Sosyal Görünüş Kaygı Düzeyleri Arasındaki Yordayıcı İlişkiler: Bir Model Önerisi
Tolga Seki, Bülent Dilmaç
DOI: 10.15390/EB.2015.3663
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
PISA 2012 Matematik Okuryazarlığını Etkileyen Faktörlerin Aracılık Modeli ile İncelenmesi
Hakan Koğar
DOI: 10.15390/EB.2015.4445
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmenlerin Hazcı ve Faydacı Motivasyonlarının Tablet PC Kullanımına Yönelik Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi
Ömer Ursavaş
DOI: 10.15390/EB.2015.4346
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Ekosistem Kavramını Anlama Düzeylerinin Çalışma Yaprakları Aracılığıyla Belirlenmesi
Elif Özata Yücel, Muhlis Özkan
DOI: 10.15390/EB.2015.4326
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğrencilerin Okuma Başarılarını Açıklayan Ailesel Değişkenlerin CHAID Analizi İle Belirlenmesi
Asiye Avşar, Seher Yalçın
DOI: 10.15390/EB.2015.2890
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği