Öz
Bu araştırmada, öğrencilerin ekosistem kavramını ve ekosistemi oluşturan öğeleri anlama düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Veriler 3 farklı ortaokulda, 7. sınıfta öğrenim gören 47 öğrenciden, araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kendi Ekosistemimizi Oluşturalım” çalışma yaprağı aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen derecelendirme ölçeği aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğrencilerin ekosistem kavramını kısmen anladıklarını, öğrencilerin ekosistem öğelerinin ayrı ayrı farkında oldukları halde öğelerin ekosistemdeki işlevi ve birbiriyle etkileşimleriyle ilgili sınırlı bir bilişsel yapıya ve bazı kavram yanılgılarına sahip olduklarını ortaya koymuştur. Bu sıkıntının giderilebilmesi için öğretim sürecinde ekosistemlerin dinamik sistemler oldukları, öğelerden birindeki değişikliğin tüm sistemi etkileyeceğinin öğrencilere kavratılması önerilmektedir. Öğeler arasındaki ilişkiler neden-sonuç ilişkisi içerisinde, öğrencilerin anlayabileceği, günlük yaşamdan somut örneklerle öğrencilere sunulmalıdır.
Anahtar Kelimeler: Ekosistem, Fen bilimleri, Çalışma yaprağı, Çizimler, Kavramsal anlama
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2015 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özata Yücel, E., & Özkan, M. (2015). Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Ekosistem Kavramını Anlama Düzeylerinin Çalışma Yaprakları Aracılığıyla Belirlenmesi. Eğitim Ve Bilim, 40(179). https://doi.org/10.15390/EB.2015.4326