Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 39 Sayı 174 (2014)
Yayımlandı: 6 Ağustos 2014
Editörden
Editörden
Prof. Dr. Ziya Selçuk, Yrd. Doç. Dr. Mehmet Palancı
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Araştırma Makaleleri
Tanılayıcı Dallanmış Ağacın Psikometrik Özellikleri
Ümit Çelen
DOI: 10.15390/EB.2014.2690
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaokul Öğrencilerinin Suyun Kaldırma Kuvveti Kavramına Yönelik Bilgi Yapıları: Görüngübilimsel Bir İlksel Olarak Yüzme
Zeki Apaydın
DOI: 10.15390/EB.2014.3258
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türk Biyoloji Öğretmenlerinin Eğitim Programı Uygulamasında Yaşadıkları Kısıtlılıklarla İlgili Algıları
Ebru Öztürk Akar
DOI: 10.15390/EB.2014.3092
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Örgüt Sağlığı Algıları ile Mesleğe Yönelik Davranışları Arasındaki İlişki: Cinsiyet Farklılıklarına İlişkin Bir Araştırma
Olcay Kiremitçi, Ramazan Gençer
DOI: 10.15390/EB.2014.2937
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Üniversite Öğrencilerinde Mizah Stilleri ile Utangaçlık ve Otomatik Düşünceler Arasındaki İlişkiler
Bircan Ergün Başak, Gürhan Can
DOI: 10.15390/EB.2014.2619
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmenlerde Tükenmişlik: Tükenmişliğin Göstergeleri ve Bu Göstergelerin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Süleyman Seferoğlu, Hatice Yıldız, Ümmühan Avcı Yücel
DOI: 10.15390/EB.2014.2515
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Grup Çalışmasına Yönelik Yansımalar: Öğretmen Adaylarının Düşünceleri
Melek Çakmak
DOI: 10.15390/EB.2014.2275
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Eğitim Müfettişlerinin Görevlerinden Dolayı Yaşadıkları Stres Düzeyinin İncelenmesi
Aydın Balyer, Yüksel Gündüz
DOI: 10.15390/EB.2014.1797
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi
Sevda Aslan, Elif Bal
DOI: 10.15390/EB.2014.1652
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İşitme Engelli Çocuklara Okul Öncesi Dönemde Uygulanan Okuma Yazmaya Hazırlık Grup Etkinlikleri
H. Karasu
DOI: 10.15390/EB.2014.2602
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Çoklu Zekâ Kuramı ile Desteklenmiş Olan Basamaklı Öğretim Programının Öğrenci Erişisine ve Kalıcılığa Etkisi
Emine Gün, Ali Şahin
DOI: 10.15390/EB.2014.2424
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkiye’nin İlkokul ve Ortaokul Matematik Öğretim Programlarının Genel Konu İzleme Haritası ile İncelenmesi
Evrim Erbilgin
DOI: 10.15390/EB.2014.2151
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İngilizce Öğretiminde Sözlü İletişim Hatalarının Düzeltilmesi: Farklı Dil Düzeylerindeki Türk Öğrencilerin Tercihleri
Zübeyde Genç
DOI: 10.15390/EB.2014.1438
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İleri Ergenlik Yıllarında İnternette Kimlik Denemeleri
Esra Ceyhan
DOI: 10.15390/EB.2014.1366
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Bilimin Doğası’nın Ortaöğretim Fizik, Kimya ve Biyoloji Yeni Öğretim Programlarında Yansıtılması
Metin Şardağ, Sevgi Aydın, Nesibe Kalender, Selma Tortumlu, Murat Çiftçi, Şeyma Perihanoğlu
DOI: 10.15390/EB.2014.3069
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkiye’de Anasınıflarında ve İlkokul 1, 2 ve 3. Sınıflarda Fen Öğretimi Üzerine Bir Kalite Değerlendirmesi
Nihal Buldu, Mehmet Buldu, Metehan Buldu
DOI: 10.15390/EB.2014.2974
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğrenenler Açısında Türkçenin Yapısal Özelliklerinin Yabancı Dil Olarak Öğrenimine Etkisi: Bosna Hersek Örneği
Mustafa Arslan
DOI: 10.15390/EB.2014.2554
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Farklı Zorbalık Statüsüne Sahip Erinlerde Okula Bağlanma ve Yalnızlık
Baki Duy, Mehmet Yıldız
DOI: 10.15390/EB.2014.2435
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkiye’deki Kadın Üniversite Yöneticilerinin Stres ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
Uğur Akın, Mustafa Baloğlu, Mehmet Karslı
DOI: 10.15390/EB.2014.2136
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşımın Gerektirdiği Niteliklere Sahip Olma Düzeyleri
Nuray Kurtdede Fidan, Tayyip Duman
DOI: 10.15390/EB.2014.2027
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile Gerçekleştirilen Matematik Öğretiminden Yansımalar
Özcan Özyut, Hacer Özyurt, Adnan Baki, Bülent Güven
DOI: 10.15390/EB.2014.1791
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Davet/Engel İndeksinin Türkçe’ye Uyarlanması
Semra Sungur, Dekant Kıran
DOI: 10.15390/EB.2014.1642
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmen Profesyonelizminin Bir Yordayıcısı Olarak Okul Kültürü
Ali Kılınç
DOI: 10.15390/EB.2014.2756
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Görsel Destek ile Öğretilen Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Annelerin Otizmli Çocuklarına Beceri Öğretmelerindeki Etkililiği
Sema Batu, Funda Bozkurt, Nuray Öncül
DOI: 10.15390/EB.2014.2367
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Matematik Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Derse İlişkin Tutum, Başarı ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi
Neşe Uygun, Neşe Işık Tertemiz
DOI: 10.15390/EB.2014.1975
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okullarda Moral Sermayenin Geliştirilmesi
Vehbi Çelik
DOI: 10.15390/EB.2014.1919
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Karma Öğrenme Öğrencilerinin Transaksiyonel Uzaklık Algıları ve Öğrenme Yaklaşımlarına Yönelik Boylamsal ve Kesitsel Bir Araştırma
Mehmet Horzum
DOI: 10.15390/EB.2014.1858
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Hesap Verebilirlikle İlgili Türk Milli Eğitim Sistemine Yönelik Bir Değerlendirme
Murat Bülbül, Ayşe Ottekin Demirbolat
DOI: 10.15390/EB.2014.1559
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İçerik Analizinin Parametreleri
Muammer Çalık, Mustafa Sözbilir
DOI: 10.15390/EB.2014.3412
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Etkili Araştırma Sentezleri Yapabilmek için Bir Araştırma Yöntemi: Meta-Analiz
Ulaş Üstün, Ali Eryılmaz
DOI: 10.15390/EB.2014.3379
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği