Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 38 Sayı 167 (2013)
Yayımlandı: 30 Ocak 2013
Araştırma Makaleleri
Türkiye’de Coğrafya Eğitimi Araştırmaları: Bir Öğretmen Bakış Açısı
Süleyman İncekara
DOI: 10.15390/ES.2013.1098
Sayfa: 3-16
Öz
PDF (İngilizce)
Türkiye’ de “Haydi Kızlar Okula” Kampanyası Yardımı ile İlköğretimde Cinsiyet Eşitliğinin Sağlanması
Sedat Gümüş, Emine Gümüş
DOI: 10.15390/ES.2013.1099
Sayfa: 17-26
Öz
PDF (İngilizce)
Bir Örgüt Formu Olarak Okul ile Özdeşleşmede Akademik Başarı ve Özdisiplinin Rolü
Cem Meydan, Mustafa Polat
DOI: 10.15390/ES.2013.1100
Sayfa: 27-40
Öz
PDF
İngilizce Sözcük Kullanımında Ayrımlar: Öğrenci Bütüncesi ile Anadil Konuşmacısı Bütüncesinden Elde Edilen Bilgiler
Bilal Genç
DOI: 10.15390/ES.2013.1101
Sayfa: 41-49
Öz
PDF (İngilizce)
Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Örgütsel Sessizlik Algıları
Gökhan Kahveci, Zülfü Demirtaş
DOI: 10.15390/ES.2013.1102
Sayfa: 50-64
Öz
PDF
Fen Öğretmenlerinin Bilimin Doğası Görüşleri ve Öğretimleri Nasıldır? Bir Sınıf İçi Araştırması
Oktay Aslan, Mehmet Fatih Taşar
DOI: 10.15390/ES.2013.1103
Sayfa: 65-80
Öz
PDF
Conners Öğretmen Dereceleme Ölçeği-Yenilenmiş Kısa: Türkiye Uyarlama Çalışması
Sema Kaner, Şener Büyüköztürk, Elvan İşeri
DOI: 10.15390/ES.2013.1104
Sayfa: 81-97
Öz
PDF
Anne-Baba Eğitimi Programının Çocuklardaki Davranış Sorunları ve Anne-Babaların Depresyon Düzeylerine Etkisi
Suna Kaymak Özmen
DOI: 10.15390/ES.2013.1105
Sayfa: 98-113
Öz
PDF
Anaokulunda Sağlanan Bilim Öğrenme Deneyimlerinin Çocukların İlköğretim Fen Bilgisi Derslerindeki Performanslarına Etkisi
Mesut Saçkes, Kathy Trundle, Randy Bell
DOI: 10.15390/ES.2013.1106
Sayfa: 114-127
Öz
PDF (İngilizce)
Sosyal Sınıfın Boyutları Olarak Gelirin, Eğitimin ve Mesleğin Ailelerdeki Sosyalleştirme-Eğitim Süreçlerine Etkisi
Turhan Şengönül
DOI: 10.15390/ES.2013.1107
Sayfa: 128-143
Öz
PDF
Kavram Karikatürleri ile Zenginleştirilmiş Çalışma Yapraklarının Öğrencilerin Geometrik Optik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına Etkisi
Erdal Taşlıdere
DOI: 10.15390/ES.2013.1108
Sayfa: 144-161
Öz
PDF (İngilizce)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Dörtgenlerin Köşegenleri Konusundaki Kavram Görüntüleri
Asuman Duatepe Paksu, Esra İymen, Gül Sinem Pakmak
DOI: 10.15390/ES.2013.1109
Sayfa: 162-178
Öz
PDF
Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğin Doğası, Öğretimi ve Öğrenimi Hakkındaki İnanışları
Çiğdem Haser, Ruhan Kayan, Mine Işıksal Bostan
DOI: 10.15390/ES.2013.1110
Sayfa: 179-195
Öz
PDF
Web Deseni Üzerine Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı Araştırması
Erol Taş, Murat Çetinkaya, Çiğdem Karakaya, Zeki Apaydın
DOI: 10.15390/ES.2013.1111
Sayfa: 196-210
Öz
PDF (İngilizce)
Gregorc ve Kolb Öğrenme Stili Modellerine göre Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Cinsiyet ve Genel Akademik Başarı Açısından İncelenmesi
Gülay Ekici
DOI: 10.15390/ES.2013.1112
Sayfa: 211-225
Öz
PDF
Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Kaygı, Sosyal Destek ve Problem Çözme Yaklaşımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Önder Baltacı, Erdal Hamarta
DOI: 10.15390/ES.2013.1113
Sayfa: 226-240
Öz
PDF (İngilizce)
İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerine Yönelik Sayı Duyusu Ölçeği’nin Geliştirilmesi
Mesture Kayhan Altay, Aysun Umay
DOI: 10.15390/ES.2013.1114
Sayfa: 241-255
Öz
PDF
Kimyasal Bileşiklerin Adlandırılması Konusunun Öğretilmesinde Jigsaw Tekniğinin Etkileri
İlker Turaçoğlu, Şenol Alpat, Murat Ellez
DOI: 10.15390/ES.2013.1115
Sayfa: 256-272
Öz
PDF (İngilizce)
Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Örgütündeki Yöneticilerin Örgütsel Adalet Algıları
Ünal Akyüz, Nihan Demirkasımoğlu, Çetin Erdoğan
DOI: 10.15390/ES.2013.1116
Sayfa: 273-288
Öz
PDF
Öğretmenler Çevresel Çalışma Kitap Setlerini nasıl Değerlendirir?
Vlasta Hus
DOI: 10.15390/ES.2013.1117
Sayfa: 289-299
Öz
PDF (İngilizce)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bölme İşlemi ile İlgili Matematiksel Bilgileri ve Öğretimsel Açıklamaları
Müjgan Baki
DOI: 10.15390/ES.2013.1118
Sayfa: 300-311
Öz
PDF
Türk Üniversitelerinde Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında Görev Yapan Öğretim Elemanlarının Profilleri
Bahadır Erişti
DOI: 10.15390/ES.2013.1119
Sayfa: 312-326
Öz
PDF
Okul Yöneticilerinin Yaşam Kalitesinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
İsmail Aydoğan
DOI: 10.15390/ES.2013.1120
Sayfa: 327-335
Öz
PDF (İngilizce)
Türkiye’deki İngilizce Ders Kitaplarının Kültürel Perspektifleri: Tek Tip Öğretim Materyalleri Kültürlerarası Özellikleri İçeriyor mu?
Servet Çelik, Şakire Erbay
DOI: 10.15390/ES.2013.1121
Sayfa: 336-351
Öz
PDF (İngilizce)
Duygusal Özerklik Ölçeği’nin Ergenler İçin Uyarlanması ve Psikometrik Özellikleri
Metin Deniz, Figen Çok, Veli Duyan
DOI: 10.15390/ES.2013.1122
Sayfa: 352-363
Öz
PDF
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği