Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 37 Sayı 163 (2012)
Yayımlandı: 25 Ocak 2012
Araştırma Makaleleri
Bilim Sanat Merkezlerine Devam Eden 12–14 Yaş Grubu Üstün Yetenekli Çocukların Benlik Algılarının İncelenmesi
Nilgün Metin, Saniye Bencik Kangal
DOI: 10.15390/ES.2012.998
Sayfa: 3-16
Öz
PDF
Karar Verme Stratejileri ve Ego Kimlik Statüleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Feride Bacanlı
DOI: 10.15390/ES.2012.999
Sayfa: 17-28
Öz
PDF (İngilizce)
Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Felder-Silverman Envanteri Bağlamında İncelenmesi
Emel Ültanır, Yusuf Ültanır, Gülhan Örekeci Temel
DOI: 10.15390/ES.2012.1000
Sayfa: 29-42
Öz
PDF (İngilizce)
İlköğretim İngilizce Öğretmenlerinin Özyeterlik İnançları Üzerine Bir Çalışma
Selvin Güven, Özler Çakır
DOI: 10.15390/ES.2012.1001
Sayfa: 43-52
Öz
PDF (İngilizce)
İlköğretim Öğrencilerinin Evdeki Müziksel Ortamları, Müzik Dersine Yönelik Tutumları ve Kişisel Değişkenleri Arasındaki İlişkiler
Sabahat Özmenteş
DOI: 10.15390/ES.2012.1002
Sayfa: 53-66
Öz
PDF
Türkiye’de Geçmişten Günümüze Almanca Öğretimi İçin Yazılan Ders Kitaplarındaki Metinlerin İncelenmesi
Ayten Genç, Şerife Ünver
DOI: 10.15390/ES.2012.1003
Sayfa: 67-80
Öz
PDF
Sınıf Öğretmenlerinin İlköğretim 4. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programına Yaklaşımları
Gönül Güneş, Adnan Baki
DOI: 10.15390/ES.2012.1004
Sayfa: 81-95
Öz
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinin Metaforik Okul Algılarının Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi
Murat Özdemir
DOI: 10.15390/ES.2012.1005
Sayfa: 96-109
Öz
PDF
Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklara Sosyal Beceri Kazandırmada İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Drama Yöntemlerinin Etkililiği
Hasan Avcıoğlu
DOI: 10.15390/ES.2012.1006
Sayfa: 110-125
Öz
PDF
Matematik Öğretmenlerinin Ev Ödevleri ve Sınıf İçi Değerlendirmelere Yönelik Görüşleri: TIMSS 1999 ve TIMSS 2007 Dönemleri
Özen Yıldırım, Nükhet Demirtaşlı Çıkrıkçı, Ufuk Akbaş
DOI: 10.15390/ES.2012.1007
Sayfa: 126-142
Öz
PDF (İngilizce)
Hipermetinsel Ortamlarda Önbilgi Düzeylerinin Gezinim Profilleri Üzerine Etkisi
Gökhan Akçapınar, Arif Altun, Turhan Menteş
DOI: 10.15390/ES.2012.1008
Sayfa: 143-156
Öz
PDF
Genellenebilirlik Kuramı’na Göre İş Performansı Ölçeklerinde Güvenilirlik
Atilla Yelboğa
DOI: 10.15390/ES.2012.1009
Sayfa: 157-164
Öz
PDF (İngilizce)
Şiddet Eğilimi Ölçeği’nin Geliştirilmesi
Özlem Haskan, İbrahim Yıldırım
DOI: 10.15390/ES.2012.1010
Sayfa: 165-177
Öz
PDF
Çok Düzeyli İstatistiksel Yöntemler ile 2006 PISA Fen Bilimleri Performansının İncelenmesi
Tülin Acar, Tuncay Öğretmen
DOI: 10.15390/ES.2012.1011
Sayfa: 178-189
Öz
PDF
Ortak ve Akran Değerlendirme Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Özdeğerlendirme Becerileri Üzerine Etkisi
İrfan Yurdabakan
DOI: 10.15390/ES.2012.1012
Sayfa: 190-202
Öz
PDF (İngilizce)
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Yöneticisi, Meslektaşları ve Aileler Bağlamında Algıladıkları Çatışma Durumlarının İncelenmesi
Rengin Zembat
DOI: 10.15390/ES.2012.1013
Sayfa: 203-215
Öz
PDF
Reaksiyon Hızı Konusunda Kavramsal Değişime Dayalı Öğretim Metodu ile Kavramsal Değişimin Oluşturulması
Ebru Kaya, Ömer Geban
DOI: 10.15390/ES.2012.1014
Sayfa: 216-225
Öz
PDF (İngilizce)
Resimli Çocuk Kitaplarının M. E. B. Okul Öncesi Eğitim Programı’ndaki Kazanımlara Uygunluğunun İncelenmesi
Mefharet Veziroğlu, Mübeccel Gönen
DOI: 10.15390/ES.2012.1015
Sayfa: 226-238
Öz
PDF
Öğretmen Adaylarının Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Becerilerine Bilişsel Öğrenme ve Somut Yaşantı Düzeylerinin Etkisi
Zeynel Kablan
DOI: 10.15390/ES.2012.1016
Sayfa: 239-253
Öz
PDF
Kubaşık Bir Öğrenme Oyunu Tasarımı: Tasarımın İlköğretim Fen Bilgisi Ünitesinde Sıralı Arayüz Kontrolüyle Geçerlenmesi
Yavuz Akpınar, Mehmet Turan
DOI: 10.15390/ES.2012.1017
Sayfa: 254-267
Öz
PDF
Tamsayıların Anlaşılmasında Öğretmenin İmgelemeyi Desteklemedeki Rolü
Didem Akyüz, Michelle Stephan, Juli Dixon
DOI: 10.15390/ES.2012.1018
Sayfa: 268-282
Öz
PDF (İngilizce)
Resim-İş Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarının Sınıflama Doğruluğu Üzerine Bir Çalışma
Hakan Atar
DOI: 10.15390/ES.2012.1019
Sayfa: 283-296
Öz
PDF
Türk Annelerinin ve Özel Gereksinimli Çocuklarının Etkileşimsel Davranışlarının Araştırılması: Erken Müdahaleye Yönelik Öneriler
İbrahim Diken
DOI: 10.15390/ES.2012.1020
Sayfa: 297-309
Öz
PDF (İngilizce)
DINA Model Parametreleri Kullanılarak Tahminlenen Madde Ayırıcılık İndekslerinin İncelenmesi
Oğuz Başokçu
DOI: 10.15390/ES.2012.1021
Sayfa: 310-321
Öz
PDF
Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzlarının Yordayıcısı Olarak Beş Faktör Kişilik Özelliği
Zümra Özyeşil
DOI: 10.15390/ES.2012.1022
Sayfa: 322-332
Öz
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği