Öz
Bu makale, iş performansı ölçeklerinde güvenirliğin değerlendirilmesinde Genellenebilirlik Kuramı’nın kullanılmasına bir giriş niteliğindedir. Genellenebilirlik Kuramı, eğitim bilimleri ve psikolojide sıklıkla kullanılan bir kuramdır. Temelde, Genellenebilirlik Kuramı birden fazla hata kaynağını aynı anda göz önüne alarak güvenirliği değerlendirir. Özellikle de birden fazla değerlendiricinin bulunduğu ölçme durumlarında kullanımı tercih edilmektedir. İş performansı ölçümünde birden fazla hata kaynağının değerlendirilmesi için Genellenebilirlik Kuramı uygun bir yöntemdir. Bu çalışmada, iş performansında ölçme hatalarının değerlendirilmesi için Genellenebilirlik Kuramı’nın ilkeleri uygulanarak sonuçları tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Güvenilirlik, Genellenebilirlik Kuramı, iş performansı
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2012 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Yelboğa, A. (2012). Genellenebilirlik Kuramı’na Göre İş Performansı Ölçeklerinde Güvenilirlik. Eğitim Ve Bilim, 37(163). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1009