Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 36 Sayı 161 (2011)
Yayımlandı: 20 Temmuz 2011
Araştırma Makaleleri
Öğrenci Seçme Sınavı’nın Madde Yanlılığı Açısından İncelenmesi
Dilara Bakan Kalaycıoğlu, Hülya Kelecioğlu
DOI: 10.15390/ES.2011.948
Sayfa: 3-13
Öz
PDF
Mikro Öğretim Uygulamalarının Çok-Yüzeyli Rasch Ölçme Modeli ile Analizi
Çetin Semerci
DOI: 10.15390/ES.2011.949
Sayfa: 14-25
Öz
PDF
Bilim İnsanı Yetiştirme Projesi (BİYEP) ve Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı’nın (ÖYP) Değerlendirilmesi
Kasım Karakütük, Yalçın Özdemir
DOI: 10.15390/ES.2011.950
Sayfa: 26-38
Öz
PDF
Matematik Kaygısı-Endişesi Ölçeğinin (MKEÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Emine Özdemir, Hülya Gür
DOI: 10.15390/ES.2011.951
Sayfa: 39-50
Öz
PDF
İkinci Derece Örtük Gelişme Modelleri ve Ölçme Eşdeğerliği
Seda Dural, Oya Somer, Mediha Korkmaz, Seda Can, Tuncay Öğretmen
DOI: 10.15390/ES.2011.952
Sayfa: 51-63
Öz
PDF
Okul Öncesi Dönemde Sesbilgisel Farkındalık Eğitimi
Figen Turan, Gözde Akoğlu
DOI: 10.15390/ES.2011.953
Sayfa: 64-75
Öz
PDF
İlköğretim Öğrencilerinin Fen Derslerindeki Güdüsel Özelliklerinin İncelenmesi
Fatma Yavuz Göçer, Semra Sungur, Ceren Tekkaya
DOI: 10.15390/ES.2011.954
Sayfa: 76-84
Öz
PDF (İngilizce)
Ankara’daki Devlet ve Özel Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Açık Oyun Alanlarının Değerlendirilmesi
Refika Olgan, Deniz Kahriman Öztürk
DOI: 10.15390/ES.2011.955
Sayfa: 85-97
Öz
PDF (İngilizce)
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuduğunu Anlama Düzeyleri ile Çalışma ve Öğrenme Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Asuman Sarcaloğlu, Nuri Karasakaloğlu
DOI: 10.15390/ES.2011.956
Sayfa: 98-115
Öz
PDF
Duygu Gereksinimi Ölçeği’nin Türk Kültürüne Uyarlanması ve Psikometrik Niteliklerinin Belirlenmesi
Veli Duyan, Mehmet Uçar, Temel Kalafat
DOI: 10.15390/ES.2011.957
Sayfa: 116-130
Öz
PDF
Beş Ülkeden Anneler Anlatıyor II: Anne-Çocuk Eğitim Programı’nın Etkileri
Sevda Bekman, Aylin Atmaca Koçak
DOI: 10.15390/ES.2011.958
Sayfa: 131-144
Öz
PDF
Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik “Başarıya İlk Adım Programı” Türkçe Versiyonu’nun Etkililiği
İbrahim Diken, Atilla Cavkaytar, E. Sema Batu, Funda Bozkurt, Yıldız Kurtılmaz
DOI: 10.15390/ES.2011.959
Sayfa: 145-158
Öz
PDF (İngilizce)
Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Ölçeği’nin Faktör Yapısının İncelenmesi
Alev Özkök, Halil Yurdugül, Petek Aşkar
DOI: 10.15390/ES.2011.960
Sayfa: 159-175
Öz
PDF (İngilizce)
Beden Eğitimi Bölümü Özel Yetenek Sınavı Puanlarının Akademik Başarı Üzerindeki Yordama Geçerliği
Gürol Zırhlıoğlu, Mustafa Atlı
DOI: 10.15390/ES.2011.961
Sayfa: 176-185
Öz
PDF
Öğretmen Adaylarında Öğrenme Stratejilerinin ve Bireysel Özelliklerin Akademik Başarıyı Yordamadaki Rolü
Mustafa Buluş, Erdinç Duru, Murat Balkıs, Sibel Duru
DOI: 10.15390/ES.2011.962
Sayfa: 186-198
Öz
PDF
Çokkültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Alper Başbay, D. Yelda Kağnıcı
DOI: 10.15390/ES.2011.963
Sayfa: 199-212
Öz
PDF
Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Modeli (ÜYEP) ve Sosyal Geçerliği
Uğur Sak
DOI: 10.15390/ES.2011.964
Sayfa: 213-229
Öz
PDF
Yöneticilik Görevinin Okul Müdürlerine Olumlu ve Olumsuz Katkıları
Nail Yıldırım
DOI: 10.15390/ES.2011.965
Sayfa: 230-245
Öz
PDF
Kimya Öğretmeni Adaylarının Motivasyon ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Gülüzar Eymur, Ömer Geban
DOI: 10.15390/ES.2011.966
Sayfa: 246-255
Öz
PDF (İngilizce)
Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu’nda Çok Yönlü Eğitim Uygulamalarının Etkisi
Suna Kaymak Özmen
DOI: 10.15390/ES.2011.967
Sayfa: 256-270
Öz
PDF
Özel ve Resmi Lise Öğretmenlerinin Örgütsel Yabancılaşma Düzeyleri
Arzu Eryılmaz, Berrin Burgaz
DOI: 10.15390/ES.2011.968
Sayfa: 271-286
Öz
PDF
İlköğretim 8. Sınıf Matematik Ders Kitabındaki Soruların PISA Matematik Yeterlik Düzeylerine Göre Sınıflandırılması
Tuba İskenderoğlu, Adnan Baki
DOI: 10.15390/ES.2011.969
Sayfa: 287-301
Öz
PDF
Türk Lise Öğrencilerinde Okul Terkinin Yordanması: Aracı ve Etkileşim Değişkenleri ile Bir Model Testi
Arif Özer, Dilek Gençtanırım, Tuncay Ergene
DOI: 10.15390/ES.2011.970
Sayfa: 302-317
Öz
PDF
Hastane Okullarındaki Sorunlar ve Yaşantılar
F. Sabahat Işıktekiner, Sadegül Akbaba Altun
DOI: 10.15390/ES.2011.971
Sayfa: 318-331
Öz
PDF
Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Felsefi Bakış Açılarına Etkisi
Ahmet Doğanay
DOI: 10.15390/ES.2011.972
Sayfa: 332-348
Öz
PDF
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği