Cilt 36 Sayı 161 (2011)

Yayımlandı: 20 Temmuz 2011

Araştırma Makaleleri

Öğrenci Seçme Sınavı’nın Madde Yanlılığı Açısından İncelenmesi
Mikro Öğretim Uygulamalarının Çok-Yüzeyli Rasch Ölçme Modeli ile Analizi
Bilim İnsanı Yetiştirme Projesi (BİYEP) ve Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı’nın (ÖYP) Değerlendirilmesi
Matematik Kaygısı-Endişesi Ölçeğinin (MKEÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
İkinci Derece Örtük Gelişme Modelleri ve Ölçme Eşdeğerliği
Okul Öncesi Dönemde Sesbilgisel Farkındalık Eğitimi
İlköğretim Öğrencilerinin Fen Derslerindeki Güdüsel Özelliklerinin İncelenmesi
Ankara’daki Devlet ve Özel Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Açık Oyun Alanlarının Değerlendirilmesi
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuduğunu Anlama Düzeyleri ile Çalışma ve Öğrenme Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Duygu Gereksinimi Ölçeği’nin Türk Kültürüne Uyarlanması ve Psikometrik Niteliklerinin Belirlenmesi
Beş Ülkeden Anneler Anlatıyor II: Anne-Çocuk Eğitim Programı’nın Etkileri
Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik “Başarıya İlk Adım Programı” Türkçe Versiyonu’nun Etkililiği
Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Ölçeği’nin Faktör Yapısının İncelenmesi
Beden Eğitimi Bölümü Özel Yetenek Sınavı Puanlarının Akademik Başarı Üzerindeki Yordama Geçerliği
Öğretmen Adaylarında Öğrenme Stratejilerinin ve Bireysel Özelliklerin Akademik Başarıyı Yordamadaki Rolü
Çokkültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Modeli (ÜYEP) ve Sosyal Geçerliği
Yöneticilik Görevinin Okul Müdürlerine Olumlu ve Olumsuz Katkıları
Kimya Öğretmeni Adaylarının Motivasyon ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu’nda Çok Yönlü Eğitim Uygulamalarının Etkisi
Özel ve Resmi Lise Öğretmenlerinin Örgütsel Yabancılaşma Düzeyleri
İlköğretim 8. Sınıf Matematik Ders Kitabındaki Soruların PISA Matematik Yeterlik Düzeylerine Göre Sınıflandırılması
Türk Lise Öğrencilerinde Okul Terkinin Yordanması: Aracı ve Etkileşim Değişkenleri ile Bir Model Testi
Hastane Okullarındaki Sorunlar ve Yaşantılar
Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Felsefi Bakış Açılarına Etkisi