Öz
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının insan hakları eğitimine yönelik tutumlarını incelemektir. Tarama modeli kullanılarak yapılan bu araştırmada, yedi coğrafi bölgeden 13 üniversitede öğrenim gören 1904 öğretmen adayının insan hakları eğitimine yönelik tutumları ile cinsiyet, bölüm ve devam edilen üniversiteler ile üniversitelerin bulundukları coğrafi bölgeler arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Karaman-Kepenekçi (1999) tarafından geliştirilen İnsan Hakları Eğitimi Tutum Ölçeği kullanılarak elde edilen araştırma verileri, eğitim fakültelerinde insan hakları eğitimi verilmesinin yarar sağlayacağını göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: İnsan hakları eğitimi, öğretmen adayları, öğretmen yetiştirme.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2011 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.