Öz
Bu araştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin sosyodemografik özellikleri ile mizah tarzları ve öznel iyi oluşları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmaya Çukurova Üniversitesi’nin değişik fakültelerinden 376 öğrenci katılmıştır. Veriler, Olumlu ve Olumsuz Duygular, Yaşam Doyumu, Mizah Tarzları Ölçekleri ve Sosyodemografik Bilgi Formu ile elde edilmiştir. Analizlerde t-testi, korelasyon ve adımlı regresyon kullanılmıştır. Toplam öznel iyi oluş, saldırgan ve kendini yıkıcı mizah tarzlarında erkek öğrencilerin puanları, kızlardan anlamlı bir şekilde yüksek çıkmıştır. Olumsuz duygularda, kız öğrencilerin puanları erkek öğrencilerden anlamlı bir şekilde yüksek bulunmuştur. Olumlu duygular, yaşam doyumu, katılımcı mizah ve kendini geliştirici mizah değişkenleri açısından ise kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Regresyon analizi sonucunda, kendini geliştirici mizah, saldırgan mizah, romantik ilişki, cinsiyet ve sosyoekonomik statünün toplam öznel iyi oluşu yordamada önemli olduğu anlaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Öznel iyi oluş, mizah tarzları, cinsiyet, üniversite öğrencileri.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2011 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Tümkaya, S. (2011). Türk Üniversite Öğrencilerinde Öznel İyi Oluşu Yordayan Sosyodemografik Değişkenler ve Mizah Tarzları. Eğitim Ve Bilim, 36(160). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/935