Öz
Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının kopya çekme ve diğer dürüst olmayan davranışlara eğilimlerinin nedenlerini ortaya çıkarmaktır. Bu amaca yönelik olarak son sınıfta okuyan 48 matematik öğretmeni adayına bahar döneminin sonunda açık uçlu bir soru yöneltilmiştir. Öğretmen adayların bu soruya verdikleri yazılı cevaplar nitel araştırma teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar göstermiştir ki öğretmen adaylarının % 81’i bu tip eylemlere başvurduklarını kabul ederken bunu özellikle ‘sıranın üzerine yazma’, ‘arkadaşının kâğıdına bakma’ ve ‘kâğıdını başkasına gösterme’ şeklinde gerçekleştirmişlerdir. Diğer taraftan öğretmen adaylarının % 19’u ise hiçbir şekilde kopya çekmediklerini ifade ederken bunu sebeplerini ‘yakalanıp ceza alma korkusu’, ‘ahlaki değer ve anlayış’ ve ‘kendi başına hak ederek başarıyı elde etme isteği’ şeklinde sıralamışlardır.
Anahtar Kelimeler: Kopya çekme, dürüst olmayan davranışlar, matematik öğretmeni adayları
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2011 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Eraslan, A. (2011). Matematik Öğretmeni Adayları ve Kopya: Hiç Çekmedim Desem Yalan Olur!. Eğitim Ve Bilim, 36(160). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/927