Öz
Ülkemizde, sayıca en hızlı yaygınlaşan ve yaygınlaşması bir "eğitim politikası" olarak kabul edilmiş "tek" okul öncesi eğitim kurumu, anasınıflarıdır. "İlkokula en yakın yaş grubunu hedef alma" ve "çocuğu örgün eğitime hazırlama" gibi önemli ve fonksiyonel roller üstlenmiş olması, anasınıflarını diğer okulöncesi eğitim kurumlarından daha ayrıcalıklı bir konuma getirmiştir. Anasınıfları, kurum olarak da yaygınlaştırılmaya elverişlidir, zira; diğer okulöncesi eğitim kurumlarından farklı olarak, sadece Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı ilköğretim Genel Müdürlüğü'ne bağlıdır ve ilkokulların bünyesinde açılmaktadır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1989 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Savaş-Ülküler, N. (1989). Anasınıflarında Kalite ve Bölgelerarası Farklılıklar. Eğitim Ve Bilim, 13(71). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/92