Abstract
Ülkemizde, sayıca en hızlı yaygınlaşan ve yaygınlaşması bir "eğitim politikası" olarak kabul edilmiş "tek" okul öncesi eğitim kurumu, anasınıflarıdır. "İlkokula en yakın yaş grubunu hedef alma" ve "çocuğu örgün eğitime hazırlama" gibi önemli ve fonksiyonel roller üstlenmiş olması, anasınıflarını diğer okulöncesi eğitim kurumlarından daha ayrıcalıklı bir konuma getirmiştir. Anasınıfları, kurum olarak da yaygınlaştırılmaya elverişlidir, zira; diğer okulöncesi eğitim kurumlarından farklı olarak, sadece Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı ilköğretim Genel Müdürlüğü'ne bağlıdır ve ilkokulların bünyesinde açılmaktadır.
Copyright and license
Copyright © 1989 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Savaş-Ülküler, N. (1989). Anasınıflarında Kalite ve Bölgelerarası Farklılıklar. Education and Science, 13(71). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/92