Öz
Bu araştırmanın amaçları, a) Öğrenme ve Ders Çalışma Yaklaşımları Envanteri’nin (ÖDYEKısa Form) Türkiye’deki üniversite öğrencileri için geçerlilik ve güvenilirlik çalışmalarını yapmak, b) epistemolojik inançlar, özyeterlilik inançları ve öğrenme ve ders çalışma yaklaşımları ile akademik başarı arasındaki ilişkileri modellemektir. Araştırmanın ilk amacı için Ege Üniversitesi’nin çeşitli fakültelerinde öğrenim gören 537 öğrenciden, ikinci amacı için ise 630 farklı öğrenciden veri toplanmıştır. Envanterin yapı geçerliliğini test etmek için yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucuna göre kurulan beş faktörden ve toplam 18 maddeden oluşan modelin model veri uyumunun yüksek olduğu belirlenmiştir. Envanterin test-tekrar test güvenilirliğinin yüksek olduğu ( r= 0.82) belirlenmiştir. Path analizi sonucunda, öğrenme ve ders çalışma yaklaşımlarının epistemolojik inançlar ile akademik başarı arasındaki yapısal ilişkide aracı bir değişken olduğu, benzer biçimde, öğrenme ve ders çalışma yaklaşımlarının özyeterlilik inançları ile akademik başarı arasındaki yapısal ilişkide aracı olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Öğrenme ve ders çalışma yaklaşımı, epistemolojik inançlar, özyeterlilik ve akademik başarı.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2011 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.