Öz
Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda medya dünyasının gerçek dünyayı yansıtma düzeyini ortaya koymaktır. Araştırma, betimsel nitelikte olup tarama modeli kullanılmıştır. 376 öğretmen adayına, araştırmacılar tarafından geliştirilerek geçerlik ve güvenilirlik çalışması yapılan “Medya Dünyasının Gerçek Dünyayı Yansıtma Düzeyi Ölçeği” uygulanmış ve elde edilen veriler frekans, t-testi ve tek yönlü Anova testleriyle SPSS kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada, öğretmen adaylarının genelinin medya dünyasının gerçek dünyayı yansıtması konusunda kararsız kaldıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarının en sık kullandıkları ve en güvenilir buldukları medya aracı ile medya dünyasının gerçek dünyayı yansıtma düzeyi ölçeğine ilişkin ortalamaları arasında anlamlı birfarkın olduğu tespit edilmiştir. Öğrenim gördükleri bölüm ve cinsiyet değişkeni ile medyanın gerçek dünyayı yansıtmasına yönelik görüşleri arasında ise anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Medya dünyası, gerçek dünya, öğretmen adayları, medya okuryazarlığı.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2011 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Şahin, Ç., & Tüzel, S. (2011). Medya Dünyasının Gerçek Dünyayı Yansıtma Düzeyinin Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Belirlenmesi. Eğitim Ve Bilim, 36(159). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/912