Öz
Bu çalışma, yükseköğretim kurumlarında öğrencilerin hizmet beklentileri ile ilgili tolerans kuşağını tespit etmekte ve öğrenci memnuniyetini ortaya koymaktadır. Araştırmada, yükseköğretim kurumlarında öğrenci işleri, kütüphane, fakülte/yüksekokul idareleri, rektörlük, yurtlar, spor ve sağlık merkezleri gibi idari birimler tarafından sağlanan hizmetlerin kalitesi tespit edilmeye çalışılmaktadır. Bu çalışmada HEDZOT başlıklı kavramsal bir model de önerilmiş olup, araştırma sonuçları öğrencilerin hizmet değerlendirilmesi aşamasında iki farklı çeşit beklentiyi – ‘arzu edilen’ ve ‘en düşük kabul edilebilir’ – dikkate aldıkları ve öğrencilerin yükseköğretim hizmetlerini değerlendirmede bu iki çeşit beklentiyi karşılaştırma yaparlarken standart olarak kullandıkları belirlenmiştir. Bulgulardan, öğrencilerin yükseköğretim hizmetleri ile ilgili dar tolerans kuşaklarına sahip oldukları da tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim, hizmet kalitesi, öğrenci memnuniyeti, Tolerans kuşağı.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2011 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.