Öz
Yapılan araştırmalar, sınıf içi durum belirleme tekniklerinin, öğrenme/öğretme sürecinde öğrencilere ve öğretim elemanlarına önemli katkılar sağladığını göstermektedir. Bu araştırmada, bu tekniklerin yeterlik kazanmaya sağladığı katkılar, Araştırma Teknikleri Dersi bağlamında ele alınarak incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, sınıf içi durum belirleme tekniklerine dayalı olarak öğretim yapılan deney grubundaki öğrencilerin araştırma teknikleri yeterlik düzeylerinin, bu tekniklereyerverilmedenöğretimyapılankontrolgrubundakiöğrencilerinyeterlikdüzeylerinden manidar biçimde yüksek olduğunu göstermektedir. Ayrıca, ilgili tekniklerin kullanımının öğrenmeye katkı sağlayıp sağlamadığına ilişkin olarak deney grubundaki öğrencilerden alınan görüşlerin tamamı olumlu yöndedir. Elde edilen bu bulgu da deney grubundaki öğrencilerin öğretim süreci sonunda araştırma teknikleri yeterlikleri bakımından ulaştıkları nokta ile tutarlılık göstermesi bakımından önemli görülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Yeterlik, öğrenme, öğretim, sınıf içi durum belirleme teknikleri
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.