Öz
Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmenliği bölümünde yüksek lisans yapmakta olan öğrencilerin bilimin doğasına ilişkin anlayışlarını araştırmaktır. Araştırma bir durum çalışması olup, 4 yüksek lisans öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışmada, “tanımlar anketi” ve “VNOS-C”, veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğrencilerin “ değişebilirlik”, “tarafsızlık”, “bilimsel bilginin, sosyal ve kültürel yapı içinde gelişimi”, “hipotez, teori ve kanun arasındaki hiyerarşik ilişki”, “bilimin tanımı” ve “bilimde hayal gücü ve yaratıcılığın yeri” boyutlarına ilişkin yanlış anlayışlara sahip olduklarını göstermiştir. Ayrıca katılımcılar, disipline özgü anlayışlar sergilemişlerdir. Bu makalede, araştırmanın sonuçları tartışılacak, sınırlılıklar ve önemli noktalar, daha sonraki araştırmalar için açıklanacaktır.
Anahtar Kelimeler: Bilimin doğası, biyoloji eğitimi, yüksek lisans seviyesi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.