Öz
Araştırmanın amacı, Ölçme-Değerlendirme dersinin yaratıcı drama yöntemiyle somut yaşantılar oluşturulmaya çalışılarak işlenmesi, bu sürecin katılımcıların başarı durumu üzerindeki etkisinin belirlenmesi ve katılımcı görüşlerinin ortaya konulmasıdır. Araştırmada, Ölçme-Değerlendirme dersini alan 27 öğretmen adayı katılımcıyla bu amaca hizmet ettiği düşünülen toplam 18 saatlik yedi atölye çalışması yapılmıştır. Araştırmanın başlangıcında ve sonunda öğrencilerin bilişsel birikimlerini belirlemek amacıyla öntest - sontest uygulanmıştır. Duyuşsal boyuttaki olası değişim ya da gelişimi belirlemek amacıyla katılımcılardan bireysel gelişim-ürün dosyası (portfolyo) hazırlamaları istenmiştir. Sonuçta yaratıcı drama yönteminin kullanılmasıyla katılımcıların bilişsel ve duyuşsal boyuttaki başarı, değişim ve gelişimlerinin farklılaştığı söylenebilir.
Anahtar Kelimeler: Ölçme-Değerlendirme dersi, yaratıcı drama, yazılı sınav, bireysel gelişim-ürün dosyası (portfolyo).
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2025 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Önal Çalışkan, İ., & Üstündağ, T. (2025). Ölçme ve Değerlendirme Dersinde Yaratıcı Dramanın Kullanılmasına İlişkin Katılımcı Görüşleri. Eğitim Ve Bilim, 35(155). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/847