Öz
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarının amaçları ile yöneticilerin görevlerine ilişkin öğretmenlerin algılarını belirlemektir. Araştırma, 2006–2007 eğitim-öğretim yılında Burdur’da gerçekleştirilmiş nitel bir araştırmadır. Veriler, yarı yapılandırılmış anket formu ile sağlanmıştır. Araştırma grubunu 135 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin analizinde; frekans, yüzde (%), ve Kay-kare testleri uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğretmenlerin, okul amaçlarını mevzuattaki amaçlardan daha kapsamlı, yöneticilerin gerçekleştirdikleri ve gerçekleştirmeleri beklenen ortak görev olarak da, öğrenci ve okulu başarıya taşımayı algıladıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin çalıştıkları okulların akademik başarı düzeyi ile branşları, okul amaçlarına, yöneticilerin gerçekleştirdikleri ve gerçekleştirmeleri beklenen görevlerine ilişkin algılarını etkilememektedir.
Anahtar Kelimeler: Eğitim yönetimi, okul yönetimi, okul müdürünün görevleri, okulun amaçları.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2025 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Taş, A. (2025). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Okul Amaçlarını ve Müdürün Görevlerini Algılamaları. Eğitim Ve Bilim, 34(154). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/844