Öz
Görselliğin günlük yaşamda artan etkisiyle günümüzde, görsel okuryazarlık, genel eğitimde kazandırılması gereken temel beceriler arasında kabul edilmektedir. Bunun bir yansıması olarak 2005–2006 öğretim yılında ilköğretim 1-5. sınıflar Türkçe öğretim programlarına görsel okuma ve sunu ismiyle yeni bir öğrenme alanı eklenmiştir. Bu öğrenme alanının, uygulamada başarılı olması koşuluyla öğrencileri 21. yüzyılın imgelerle çevrili yaşamına daha iyi hazırlaması beklenmektedir. Bu araştırmanın amacı, yeni Türkçe öğretim programları (1–5. sınıflar) görsel okuma ve sunu öğrenme alanının uygulamadaki etkililiğini, öğretmen görüşlerine dayalı olarak belirlemektir. Bu amaçla 550 sınıf öğretmenine likert türü ölçek uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesiyle elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: Araştırmada, öğretmenlerin görsel okuma ve sunu öğrenme alanını, bazı kazanımlar dışında genelde benimsedikleri ve uygulamada etkili buldukları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenler, görsel okuma ve sunu öğrenme alanının, öğrenme üzerinde olumlu etkileri olduğu görüşündedirler. Ancak öğretmenlere göre, okullarda bu alanla ilgili araç-gereç eksikliği mevcuttur.
Anahtar Kelimeler: Görsel okuma ve sunu, görsel okuryazarlık, görsel okuryazarlık ve öğretmen görüşleri.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Akpınar, B. (2010). İlköğretim 1–5. Sınıflar Türkçe Öğretim Programları Görsel Okuma ve Sunu Öğrenme Alanının Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 34(154). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/836