Öz
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının dil öğretim yöntemleri dersi boyunca öğretme üzerine inançlarında meydana gelmesi olası değişiklikleri ölçmektir. Öğretmen adaylarından dil öğretim yöntemleri dersini almadan önce, öğretme üzerine inançlarını temsil eden bir metafor yazmaları istenmiştir. Akademik dönemin sonunda, aynı öğretmen adaylarına yeni bir metafor daha yazdırılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarına dil öğretim yöntemleri dersinde, öğretme üzerine inançlarını ölçen bir öntest ve sontest uygulanmıştır. Sonuçlar, yansıtmalı yaklaşım temelli dil öğretim yöntemleri dersinin, birçok öğretmen adayının öğretme üzerine inançlarını davranışsal perspektiften yapılandırmacı/bilişsel perspektife doğru bir değişime yönlendirdiğini ortaya koymaktadır
Anahtar Kelimeler: Öğretmen eğitimi, öğretme üzerine inançlar, yansıtmalı öğretim, metafor
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.