Öz
Bu çalışma boylamsal bir çalışmadır. Araştırmanın birinci basamağı, 2004–2005 öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü’nde birinci sınıfta okumakta olan 190 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Bu aşamada, öğrencilerin bağıntı ve fonksiyonlar konusunda yaptıkları yaygın hatalar belirlenmiş, sınıflandırılmış ve bu hataların temelinde yatan nedenler araştırılmıştır. Araştırmanın ikinci basamağı, 2005–2006 öğretim yılında aynı üniversitenin aynı bölümünde ve yine birinci sınıfta okumakta olan 97 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu aşamada, “Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin fonksiyonlar konusunda yaptıkları yaygın hatalar giderilebilir mi?” sorusuna yanıt aranmaktadır. Çalışmanın sonuçları, birinci aşamada saptanan yaygın hatalar dikkate alınarak hazırlanmış olan ders içeriği, dersin işleniş planı ve kullanılan metot ile hataların büyük ölçüde giderildiğini göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Bağıntı ve fonksiyon, yaygın hatalar, öğretmen adayları
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Polat, Z. S., & Şahiner, Y. (2010). Bağıntı ve Fonksiyonlar Konusunda Yapılan Yaygın Hataların Belirlenmesi ve Giderilmesi Üzerine Boylamsal Bir Çalışma. Eğitim Ve Bilim, 32(146). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/750