Öz
Bu araştırmanın amacı, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği’nin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki akademik başarısına olan etkisini belirlemektir. Araştırmanın evreni, Elazığ İli Bahçelievler İlköğretim Okulu altıncı sınıfa devam eden 110 öğrencidir. Örneklemi ise, yansızlığı sağlamak için dört ölçüt kullanılarak yapılan kümeleme (cluster) analizi sonucunda belirlenen toplam 50 öğrencidir. Araştırma deneysel bir model üzerinde yürütülerek “öntest-sontest kontrol gruplu” desene göre planlanmıştır. Deney grubuna, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği dikkate alınarak hazırlanmış günlük planlarla, tekniğe uygun dersler işlenmiş, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemler (düz anlatım, sorucevap) kullanılmıştır. Veriler, başarı testi ve görüşme soruları ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda Altı Şapkalı Düşünme Tekniği’nin başarıyı daha çok artırdığı, öğrencilerin özellikle beyaz şapkanın takılması konusunda ısrarlı davrandıkları belirlenmiştir. Buna göre, başarıyı artırmada öğrencilerin daha aktif olduğu yöntem ve teknikler kullanılmalıdır denilebilir.
Anahtar Kelimeler: Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, akademik başarı, düşünme.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Ayaz Can, H., & Semerci, N. (2010). Altı Şapkalı Düşünme Tekniğinin İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 32(145). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/739