Öz
Öğrenme nesneleri, öğretim teknolojileri alanındaki yeniliklerden biridir. Ancak her yeni teknolojide olduğu gibi teknolojinin kendisi öğretimsel potansiyelini gölgede bırakmıştır. Öğrenme nesneleri ile ilgili yapılan çalışmalarda çoğunlukla nesne yaklaşımının felsefesi, nesnelerin kataloglaması, teknik standartlar ve biçimsel yapılar ile ilgili olması, bu durumun bir sonucudur. Bu çalışmada, öğrenme nesnelerinin öğretim stratejileri içindeki yeri ve öğretim ortamlarına entegrasyonu literatür eşliğinde incelenmiştir. Bu amaçla farklı öğrenme yaklaşımlarının temel prensipleri ışığında öğrenme nesnelerinin tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi tartışılmıştır. Ayrıca öğrenme nesnelerinin çeşitli öğretim etkinliklerinde alabileceği roller örneklerle ele alınmıştır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Karaman, S., Özen, Ü., & Yıldırım, S. (2010). Öğrenme Nesnelerinin Pedagojik Boyutu ve Öğretim Ortamlarına Kaynaştırılması. Eğitim Ve Bilim, 32(145). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/736