Öz
Bu çalışmanın amacı, eleştirel irdeleme yöntemiyle tutulan elektronik öğrenme güncesinin (e-öğrenme güncesi), dil öğrenim sürecinde öğrencinin inisiyatif kullanımını ne derece arttırdığını ortaya koymaktır. Bu çalışmada Türkiye’de bir üniversitenin 4 yıllık Mütercim Tercümanlık Bölümü’nde (İngilizce-Fransızca-Türkçe), anadili İngilizce olmayan, ancak İngilizce eğitim gören ve iki akademik dönem boyunca metin inceleme ve yazılı anlatım dersini alan 71 birinci sınıf öğrencisi yer almıştır. Veriler e-öğrenme güncesi, dönem sonu uygulanan anket ve dönem sonu uygulanan mülakat yoluyla elde edilmiştir. Bulgular uyarınca e-öğrenme güncesi, eleştirel irdeleme becerilerini arttırarak öğrencilerin dil öğrenim sürecinde daha fazla inisiyatif kullanmalarını sağlamıştır. Dahası, dil öğrenme sürecinde e- öğrenme güncelerinin kullanımı, bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımını ve öğrencilerin buna yönelik olumlu tavrını arttırmıştır.
Anahtar Kelimeler: e-öğrenme güncesi, eleştirel irdeleme, bilgi-iletişim teknolojileri, öğrenen özerkliği
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Şengül, A. (2010). E- Öğrenme Güncesi: Dil Öğreniminde Öğrencinin İnisiyatif Kullanmasını Arttırmaya Yönelik Bir Araç. Eğitim Ve Bilim, 32(144). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/730