Öz
Bu araştırma, ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin kesirlerle ilgili ortak yanlışlıklarının gerisinde yatan kavram yanılgılarını tespit etmek amacıyla yürütülmüştür. Kesrin modeli, sembolü ve sözlü ifadesi (okunuşu) arasındaki ilişkinin anlaşılmasında, öğrencilerin kavram yanılgıları 3. sınıf öğrencileri üzerinde teşhis testi yöntemi ile belirlenmeye çalışılmıştır (n=113). Öğrencilerin kesirlerle ilgili kavram yanılgıları analiz edilmiş, elde edilen bulgular değerlendirilerek bazı öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Kesirler, ortak yanlışlıklar ve kavram yanılgıları.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Pesen, C. (2010). Öğrencilerin Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim Ve Bilim, 32(143). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/725