Öz

Bu araştırma, ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin kesirlerle ilgili ortak yanlışlıklarının gerisinde yatan kavram yanılgılarını tespit etmek amacıyla yürütülmüştür. Kesrin modeli, sembolü ve sözlü ifadesi (okunuşu) arasındaki ilişkinin anlaşılmasında, öğrencilerin kavram yanılgıları 3. sınıf öğrencileri üzerinde teşhis testi yöntemi ile belirlenmeye çalışılmıştır (n=113). Öğrencilerin kesirlerle ilgili kavram yanılgıları analiz edilmiş, elde edilen bulgular değerlendirilerek bazı öneriler sunulmuştur.

Anahtar Kelimeler: Kesirler, ortak yanlışlıklar ve kavram yanılgıları.

Nasıl atıf yapılır

Pesen, C. (2010). Öğrencilerin Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim Ve Bilim, 32(143). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/725