Öz
Bu çalışmada, yapılandırman öğrenme sınıflarındaki öğretmen-öğrenen rolleri ile etkileşim sisteminin özelliklerini belirlemek amaçlanmıştır. 14 hafta süren deneysel çalışmada, “Gelişim ve Öğrenme” dersinde yapılandırman öğrenme planları uygulanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada veriler, öğrencilerin her hafta tuttuğu öğrenme günlükleri, yapılandırman yaklaşımla ilgili eğitim almış bir gözlemci tarafından sınıfta yapılan gözlemler ve öğrencilerle yapılan görüşmelerle toplanmıştır. Araştırma sonunda, yapılandırman öğretmenlerin en önemli rollerinin, özgün öğrenme görevleri planlamak, düşünmeye yardımcı olmak, öğrenmeye rehberlik yapmak, öğrenenlerin rollerinin ise sorumluluklarını yerine getirmek ve kendi bilgi yapılarını etkin biçimde oluşturmak olduğu görülmüştür. Yapılandırmacı sınıflarda öğretmen-öğrenen ve öğrenen-öğrenen etkileşimi oldukça yoğundur.
Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacılık, öğretmen-öğrenen rolleri, etkileşim
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Koç, G. (2010). Yapılandırmacı Sınıflarda Öğretmen - Öğrenen Rolleri ve Etkileşim Sistemi. Eğitim Ve Bilim, 31(142). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/715