Öz
Bu çalışma, bilgisayar öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleği hakkındaki düşüncelerini ve onların karakteristik özelliklerini ortaya koymaktadır. Ayrıca bu çalışmada, bilgisayar öğretmeni adaylarının pedagojik ve konu alanı yeterliklerinin gelişimleri incelenmiş, onların teknoloji entegrasyonu hakkında düşünceleri irdelenmiştir. Bu amaç için, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerine yönelik 3 bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçları göstermektedir ki, bilgisayar öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği hakkındaki algıları düşük çıkmakta ayrıca algılar yıllar arasında gittikçe düşmektedir. Diğer bir sonuç ise, bilgisayar öğretmeni adayları konu alanı olarak kendilerini tamamen yeterli görmekte iken pedagojik alandaki yeterlikleri yıllar arasında gelişim göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Öğretmen eğitimi, Bilgisayar öğretmenliği, öğretmen yeterlikleri, teknoloji entegrasyonu
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Çakır, R., & Yıldırım, S. (2006). Bilgisayar Öğretmenleri Öğretmenlik Mesleği İçin Eğitiliyorlar mı? Bir Bilgisayar Öğretmeni Yetiştirme Programının Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 31(142). https://doi.org/10.15390/ES.2006.713