Öz
Bu araştırmada, devlet ve özel ilköğretim okullarının etkililik düzeylerinin öğretmen algılarına göre değerlendirilmesi; araştırma sonuçları doğrultusunda devlet ve özel ilköğretim okullarının etkililik düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmaktadır.Araştırmanın evrenini, Kocaeli İli Gebze İlçesi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Bu evrenden yansız örnekleme yoluyla, sosyoekonomik bölgeler dikkate alınarak 3 devlet ve 3 özel ilköğretim okulu alınmıştır. Bu okullarda görev yapan öğretmenler, algılarına göre kendi okullarının etkililik boyutlarını değerlendirmiştir. Anket 190 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada uygulanan modele göre okulların etkililiği, “okul girdileri, okul iklimi, sağlanan koşullar, öğrenme-öğretme süreci ve bu sürecin sonuçları” olmak üzere birbiriyle bağlantılı beş faktörde ele alınmaktadır. Araştırmanın bulguları, özel ilköğretim okullarının devlet ilköğretim okullarına göre, etkili okulların belirtilen boyutlarında, daha etkili olduğu sonucunu ortaya çıkarmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Etkili okul, okul etkililiği,okul geliştirme
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Arslan, H., Kuru, M., & Satıcı, A. (2010). Devlet ve Özel İlköğretim Okullarının Etkililiğinin Araştırılması. Eğitim Ve Bilim, 31(142). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/711