Öz
Bu çalışmada, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi ve program geliştirmeye etkileri tartışılmakta, nasıl kullanılacağı örneklerle açıklanmaktadır. Yenilenmiş taksonomide, bilişsel süreç ve bilgi boyutlarından oluşan iki boyutlu bir taksonomi tablosu oluşturulmuştur. Öğretimin planlanmasında, taksonomi tablosunun kullanılmasıyla, öğrenme, öğretme, değerlendirme öğeleri birlikte tasarlanmakta ve yetişeğin öğeleri arasındaki tutarlılıkların görülmesi de sağlanmaya çalışılmaktadır. Katkılarından dolayı öğretmen yetiştirme programlarına dahil edilmesi gereken bu taksonominin çeşitli yönleriyle araştırılmasına ve eğitimde "hedefler sorunu""nun yeniden ele alınmasına gereksinim bulunmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Bloom Taksonomisi, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi, eğitimde program geliştirme
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
T. Bümen, N. (2010). Program Geliştirmede Bir Dönüm Noktası: Yenilenmiş Bloom Taksonomisi. Eğitim Ve Bilim, 31(142). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/710