Öz
Bu makalenin amacı, İngilizce’nin Yabancı Dil olarak öğrenildiği ortamlarda edebi metinlerin okunmasına uygulanan Göstergebilimsel Yaklaşımın sunulması ve bu yaklaşımın bir okuma dersinde nasıl uygulanacağının gösterilmesidir. Bu ‘anlam’ için metin içi okuma, ‘tema’ya varmak için metin üstü okuma ve ‘tenkit’e ulaşmak için de metne karşı okuma etkinliklerine dayalı üç aşamalı, bir bütün halinde uygulanan, kapsamlı bir yaklaşımdır. Bu yaklaşım bir birleriyle tutarlı üç aşama halinde gerçekleştirildiğinden, öğretmenlerin öğrenci merkezli okuma biçimini sağlamak üzere, okuma öncesi, okuma ve okuma sonrası etkinliklerinden oluşan bugünkü okuma dersleriyle uyumlu bir şekilde uygulanabilmektedir. (1) Göstergebilimsel okumanın nasıl yapılacağı ve (2) bu okuma biçiminin bugünkü okumalara nasıl uygulanacağı gösterilecektir.
Anahtar Kelimeler: Göstergebilim (simgebilim), göstergebilimsel iletişim, edebi eserlerin göstergebilimsel okunması, yabancı dil sınıflarında şiir
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2006 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Kumral, N. (2006). Semiotik İletişimin EFL Okuma Derslerine Kaynaştırılması. Eğitim Ve Bilim, 31(141). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/703