Öz
Bu makale, nitel araştırma yönteminin kullanılmasını önermektedir. Özelliklede “practitioner research” yöntemine yoğunlaşmaktadır. Bu yöntemle öğretmenler kendi ortamlarında kendi problemleri üzerine odaklanarak nelerin işlediğini, nelerin ise değişmesi gerektiğine karar verebilirler. Gerçeğin böyle bir yansıması, içinde bulunduğumuz sistemin iyileştirilmesine yol açacaktır.
Anahtar Kelimeler: Practitioner research, nitel araştırma, öğretmen araştırması
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2006 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Peker, B. (2006). Yeni Bir Paradigmaya Doğru: Uygulayıcı Araştırması. Eğitim Ve Bilim, 31(139). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/684