Öz
Bu araştırmanın amacı, farklı üniversitelerin Eğitim Fakültelerindeki Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinde okumakta olan öğretmen adaylarının, uygulama yaptıkları okullara göre, Okul Deneyimi uygulamasının kazandırdığı mesleki yeterliklere ilişkin algılarının nasıl olduğunu belirlemektir. Bu çalışma için gerekli olan veriler 22 maddeden oluşan Likert tipi bir ölçekle toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi farklı üniversitelerde okuyan 276 öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde ortalama, varyans analizi ve Sheffe Testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, İlköğretim Okulları ile Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde uygulamalara katılan öğretmen adaylarının ortalamaları arasında anlamlı farkın olduğunu ortaya çıkarmıştır.
Anahtar Kelimeler: Okul deneyimi, aday öğretmen, yeterlik, güzel sanatlar
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2005 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Alakuş, A. (2005). Öğretmen Adaylarının Okul Deneyiminin Kazandırdığı Mesleki Yeterliklere İlişkin Algıları. Eğitim Ve Bilim, 30(138). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/671