Öz
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim programlarında kalitenin artırılması bağlamında, ilköğretim okulu öğretmenlerine yönelik hizmetiçi eğitim programlarında görevli öğretim elemanlarının, öğretmen yeterliklerine ilişkin görüşlerini incelemektir. Çalışmanın örneklemini, Bolu İli merkezinde görev yapmakta olan ilköğretim okulu öğretmenleri (n=130) oluşturmaktadır. Çalışmada niceliksel veriler Likert tipi bir ölçek ile 2002 - 2003 öğretim yılı güz döneminde toplanmıştır. Bu çalışmanın sonucunda, ilköğretim okulu öğretmenlerinin, sorulan sorulara açık bir şekilde cevap verme, hizmetiçi eğitim programları süresince görsel ve işitsel ders materyallerini etkili biçimde kullanma, dersler sırasında çalışılan veya öğrenilen konuları gerçek yaşamla ilişkilendirme ve kursiyer öğretmenleri alanları ile ilgili en son gelişmelerden haberdar etme gibi öğretmen yeterliklerini çoğunlukla vurguladıkları bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Öğretmen yeterlikleri, hizmetiçi eğitim programları
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2005 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özen, R. (2005). Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitim Programlarında Görevli Öğretim Elemanlarının Öğretmen Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Eğitim Ve Bilim, 30(136). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/658