Öz
Biyoloji eğitiminin birçok yönleri ile göz ardı edildiği bilinmekte, fakat bunun nedenleri ve sonuçları hâlâ tartışılmaktadır. Bu derlemenin amacı ABD’de uygulanmakta olan yeni öğretim yaklaşımlarının uygulanış yanlışların ortaya koymak ve buna bağlı terninoloji karmaşıklığını gidermektir. Çalışma, biyoloji eğitiminin çok disiplinli yönünün önemini vurgulamakta ve Türk eğitim sisteminde ortaya çıkabilecek veya var olan sorulara ışık tutmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Biyoloji eğitimi, bilim eğitimi, öğrenme teorileri, alternatif algılama
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2005 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Taşkın, Ö. (2005). ABD’ de Biyoloji Eğitimi: Türkiye’de Benzer Sorunlar İçin Öneriler. Eğitim Ve Bilim, 30(135). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/650