Öz
Erzincan İli genelindeki farklı ortaöğretim okullarında 9-12. sınıf fizik derslerinde öğretmen-öğrenci ilişkilerinin öğretim üzerine etkisi araştırılmıştır. Bu çalışmada, etkin eğitim ve öğretimin sağlanmasında temel öğeler olan öğretmen ve öğrencilerin, fizik öğretimindeki davranışlarını ortaya çıkarmak için tutum testi yapılarak istatistiksel bilgiler elde edilmiştir. Öğretmen-öğrenci görüşleri ve önerileri dikkate alınarak, öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve devinimsel süreç becerilerinin ve fizik dersinde amaçlanan hedef davranışların kazanımı için neler yapılaması gerektiği tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Fizik eğitimi, fizik öğretimi, fen öğretimi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2005 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Yalçın, P. (2005). Erzincan İli’ndeki Ortaöğretim Kurumlarında Fizik Dersi Öğretiminin Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 30(135). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/648