Öz
Bu araştırmada, ortaöğretim fen ve matematik ders kitaplarının sahip olması gereken eğitimsel kriterlerin belirlenmesi ve bu kriterlere göre ders kitaplarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Belirlenmeye çalışılan kriterler. Amerikan Bilimi İlerletme Kurulu (American Association for the Advancement of Science-A.A.A.S.) tarafından hazırlanan Proje-2061’den uyarlanmıştır. Bu kriterlere göre hazırlanan likert tipi bir anket formu 15 farklı lisede görev yapan fizik, matematik, kimya ve biyoloji branşında 106 öğretmene uygulanmıştır. Uygulanan bu anketin alfa güvenirlik katsayısı 0,82 bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda, yedi ana eğitimsel kategori belirlenmiş ve bu kategorilere ait kriterleri ders kitaplarının yeterli düzeyde taşımadığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Fen ve matematik öğretimi, ders kitapları, eğitimsel tasarım
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2004 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Kanlı, U., & Yağbasan, R. (2004). Ortaöğretim Fen ve Matematik Ders Kitaplarının Eğitimsel Tasarımının Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 29(133). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/584