Öz
Bu çalışmada, insan hakları eğitimi konusunda son elli yılda yapılan çalışmalar incelenmiştir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, insan haklan eğitimi konusunda yapılmış olan uluslararası toplantılar ve buralarda alınan kararlar incelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, dünyada ve Türkiye’deki insan hakları eğitimi, örgün ve yaygın eğitim programları açısından analiz, edilmiştir. Üçüncü bölümde ise Türkiye’de öğretmen yetiştirme programları açısından neler yapılması gerektiği tartışılmış ve konu öğretmen yetiştiren fakülteler açısından incelenmiştir.
Anahtar Kelimeler: İnsan hakları eğitimi, demokrasi, öğretmen yetiştirme, örgün eğilim, yaygın eğilim
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2004 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Selvi, K. (2004). Dünyada ve Türkiye’de İnsan Hakları Eğitimi. Eğitim Ve Bilim, 29(132). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/582