Öz
Bireyler, keşfetmek, iletişim kurmak ve çevrelerini anlamak için yoğun bir istek ve ihtiyaçla doğarlar. Ancak, okuldaki eğitimleri başladığında öğrenmeye karşı duydukları bu istek ve arzuyu kaybederler. Bu, okulun ve okuldaki öğelerin (öğretmenler, dersler, materyaller) öğrenmeye karşı duyulan güdünün korunmasında hatla arttırılmasında büyük sorumluluklar taşıdığını göstermektedir. Bu makalenin amacı, içsel güdülenmenin İngilizce öğrenimindeki önemini vurgulamaktır. Bu nedenle, bu makale güdüyü tanımlamayı, güdünün kaynaklarını belirtmeyi, kriterlerini açıklamayı, güdüyü arttırma yollarını sunmayı ve son olarak da İngilizce öğretiminde güdüyü arttırıcı bazı örnek alıştırmalar önermeyi hedeflemektedir.
Anahtar Kelimeler: Güdü, içsel güdü, İngilizce öğretimi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2004 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Ersöz, A. (2004). İngilizce Öğretiminde İçsel Güdülenme. Eğitim Ve Bilim, 29(132). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/581