Öz
Son yıllarda örgütler hızla gelişmekte ve değişmektedir. Eğer örgütler yaşamlarını sürdürmek istiyorlarsa değişmek zorundadırlar. Bu nedenle, literatürde “öğrenen örgütler” kavramı kullanılmıştır. Toplam Kalite Yönetiminin önem kazanması, bu sürecin başlamasının en temel nedenidir. Bununla birlikte, örgütler kendilerini başka örgütlerle kıyaslama ihtiyacı duydular. Kısacası, değişen çevre ve rekabet, örgütlerin insan kaynaklarında ve yönetim süreçlerinde modernizasyonunu zorunlu kılmıştır. Sonuçta, bugünün örgütlerinden yenilikçi ve esnek olanlar başarılı olacaktır.
Anahtar Kelimeler: Kıyaslama, eğilimde kıyaslama
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2004 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Kocabaş, İ. (2004). Eğitim Yönetiminde Kıyaslama (Benchmarking) Yöntemi. Eğitim Ve Bilim, 29(132). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/574