Öz
Bu çalışmanın amacı, karşılaştırma türü bir metindeki örüntü farklılaşmasının, öğrencilerin okuduklarını anımsama süreçlerinde, metinde yer alan alt konulara odaklanmaları arasında fark yaratıp yaratmadığını araştırmaktır. Çalışmada aynı içeriğe sahip karşılaştırma türü metinleri birebir ve blok örüntü olarak düzenlenmiş biçimiyle okuyan toplam 83 temel eğitim 5. sınıf öğrencisinin anımsama protokolleri birbirleriyle karşılaştınlmıştır. Araştırma sonuçlan, örüntünün farklılaşmasının öğrencilerin anımsama protokollerinde yer alan iki ayrı konu önermeleri arasında fark yaratmadığını ortaya koymuştur.
Anahtar Kelimeler: Okuduğunu anımsama, metin örüntüsü, metin konusu, metin alt konusu
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2003 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Çakır, Ö. (2003). Okuduğunu Anımsama Sürecinde Örüntünün Metnin Alt Konularına Odaklanılmasına Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 28(129). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/549