Öz
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticileri ve öğretmenlerin algılarına göre MLO uygulamasını değerlendirmektir. Araştırma, Malatya İli merkezinde bulunan 11 MLO’da (7 ilköğretim okulu, 4 lise) görev yapan okul yöneticisi ve öğretmenlerden elde edilen verilere dayalı olarak yapılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket kullanılmıştır.Verilerin değerlendirilmesinde frekans, aritmetik ortalama ve standart sapmalara göre tablolar oluşturulmuş, cinsiyet, görev türü ve kıdem değişkenlerine göre karşılaştırmalar yapılırken, varyans analizi ve t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, proje kapsamında MLO’lara bazı teknik olanaklar sağlandığını, fakat personel niteliklerinin yeterince geliştirilmediğini göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Okul geliştirme, müfredat laboratuvar okulu
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Dönmez, B. (2002). Bir Okul Geliştirme Modeli Olarak Laboratuvar Okulları Uygulamasının Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 27(126). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/527