Öz
Bu çalışmanın amacı, Okulöncesi Eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamaları sırasında, gerçek yaşam koşullarında kullanabileceklerini düşündükleri bir ders planı modeli oluşturup oluşturamadıklarını ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada temel olarak doküman incelemesi kullanıldı. Veriler, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sırasında hazırladığı ders planları incelenerek ve açık uçlu sorular içeren bir anket uygulanarak toplandı. Toplanan veriler üzerinde, içerik analizi tekniği uygulandı. Çalışmanın sonuçları, öğretmen adaylarının çoğunun gerçek yaşam koşullarında kullanabileceği bir ders planı modeli oluşturamadığını gösterdi. Makalede, öğretmen adaylarının gerçek yaşam koşullarında kullanabilecekleri bir ders planı modeli oluşturmalarına ilişkin bazı önerilerde bulunulmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Öğretmen eğitimi, öğretmenlik uygulaması, ders planı modeli
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Ünver, G. (2002). Okulöncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Ders Planı Modelleri. Eğitim Ve Bilim, 27(126). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/526