Öz
Bu yazıda, genel anlamda yabancı dil öğrenimindeki başlıca motivasyon kaynaklan olan öğrencinin doğal ilgisi, ödül ve başan kavranılan tartışılmaktadır. Bunun yanı sıra motivasyon ve başarı kavranılan arasındaki ilişki irdelenmekte ve yabancı dil öğreniminde kendine saygı ve güvenin önemi vurgulanmakta; öğrenme-öğretnıe sürecinde öğrenciye verilen geribildirimin türü, içeriği ve öğretmenin düşüncesini yansıtmasının gerekliliği üzerinde durulmaktadır. Ayrıca yabancı dil derslerinde motivasyonu sağlamak ve korumak amacıyla bazı öneriler sunulmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Doğal ilgi, ödül, başarı, kendine saygı ve güven, geribildirim
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Oktar Ergür, D. (2002). Yabancı Dil Öğreniminde Motivasyon Kaynakları. Eğitim Ve Bilim, 27(126). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/523