Öz
Bu çalışmanın amaçları, fen bilgisi aday öğretmenlerin fen bilgisi kavramlannı anlama düzeyini, biyoloji, fizik ve kimya dersi ile fen öğretimine yönelik tutumlarını ve özyeterlilik inançlarını araştırmaktır. Çalışmaya fen bilgisi öğretmenliği programı ikinci sınıfında okuyan 85 öğretmen adayı katılmıştır. Veriler, ‘Fen Kavram Testi’, ‘Fen Öğretimi Özyeterlilik İnanç Ölçeği’, ‘Fen Öğretimi Tutum Ölçeği', ‘Biyoloji, Fizik ve Kimya Tutum Ölçekleri’ ile açık uçlu sorulara verilen cevaplar kullanılarak elde edilmiştir. Yapılan analizler, fen bilgisi aday öğretmenlerinin fen öğretimine, biyoloji, fizik ve kimya derslerine karşı olumlu tutum geliştirdiklerini ve fen konularda birçok kavram yanılgısına sahip olduklarını göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Özyeterlilik inançları, tutum, fen öğretimi, kavram yanılgıları
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Tekkaya, C., Çakıroğlu, J., & Özkan, Ö. (2002). Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Üzerine Bir Durum Çalışması. Eğitim Ve Bilim, 27(126). https://doi.org/10.15390/ES.2002.520