Öz
Bu makalede, Atatürk’ün eğitim politikasının kaynakları ve temel ilkeleri saptanmaya çalışılmıştır. Atatürk’ün eğitim politikasını, iki temel olgu biçimlendirmiştir. Birincisi, Osmanlılardaki eğitimin dağınık, ulusal olmaktan uzak oluşu ve bilime dayalı olmayışı; İkincisi, yeni Türkiye Cumhuriyeti’nin kökleşmesinde ve devrimlerin yaygınlaştırılmasında eğitime işlevsel yaklaşımıdır. Eğitim politikasının temel ilkeleri olarak da şu on ilke saptanmıştır: Eğitim, ulusal, bilimsel, karma, uygulamalı, laik, disiplinli, olmalıdır; halk eğitimine önem verilmelidir; eğitim birliği sağlanmalıdır; öğretmenlere değer verilmelidir; eğitimde fırsat eşitliği sağlanmalıdır.
Anahtar Kelimeler: Atatürk, eğitim, politika
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Sarpkaya, R. (2002). Atatürk’ün Eğitim Politikasının Kaynakları ve Temel İlkeleri. Eğitim Ve Bilim, 27(126). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/518