Öz
Öğretmen, eğitim sisteminin temel öğelerinden biridir. Resim öğretmenleri ise öğrencilerin yaratıcı niteliklerini geliştirme açısından oldukça önemli bir role sahiptir. Öğrencilerin bu tür niteliklerini geliştirmek için öncelikle resim öğretmenlerinin yaratıcı niteliklere sahip olması gereklidir. Bu çalışmada, resini öğretmenlerinin yaratıcı niteliklerini belirlemek için bir tutum ölçeği geliştirilmiştir. Uzman görüşleri doğrultusunda gözden geçirilen ölçek 126 resim öğretmenine uygulanmıştır. Faktör analizi sonucunda Barlett değeri= 7362.721 ve KMO= .61 bulunmuştur. 45 maddeden oluşan ve tek boyutlu olan bu ölçek araştırmacı tarafından 3 başlık altında toplanmıştır. 45 maddenin madde ayırıcılık güçleri t-testi yoluyla hesaplanmış ve .05 düzeyinde, 66 serbestlik derecesine göre tüm maddeler açısından anlamlı farklılık belirlenmiştir. Testin güvenirlik katsayısı Cronbach Alpha çözümlemesine göre .95 bulunmuştur. Bu verilere dayanarak ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu söylenebilir. Bu sonuçlara göre, tek boyutlu ve homojen olan bu tutum ölçeği, resim öğretmenlerinin yaratıcı niteliklerini belirlemek için kullanılabilir.
Anahtar Kelimeler: Sanat eğitimi, resim öğretmenleri, yaratıcı nitelikler, tutum ölçeği
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Taşpınar, M., & Dikici, A. (2002). Resim Öğretmenlerinin Yaratıcı Niteliklerini Belirleyen Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 27(124). https://doi.org/10.15390/ES.2002.500