Öz
İşin, ve hatta oyunun her boyutu "rehberlik” gerektirir. Rehberlik modelleri en serbestten en kontrollü çeşitler arasında dağılım gösterir, Eğitim/öğretim alanında rehberlik rolünü, öğretmenlerin performansını iyileştirmek amacıyla, bir ya da birden fazla kişiler yürütürler. Bu kişiler okul dışından (örneğin Milli Eğitim Müfettişlik sisteminden) ya da içinden (okut müdürü, bölüm başkanı ya da deneyimli öğretmenler) olabilir. Diğer ülkelerde olduğu gibi, Türkiye’de de özel ve devlet okulları bulunmaktadır. Bunların hepsi merkezi Milli Eğitim Müfettişlik sisteminin kontrolü altındadır. Bu merkezi müfettişlik sisteminin bazı eksiklerini tamamlamak amacıyla özel okullar kendi öğretmen değerlendirme programlarını oluşturmuşlardır. Bu çalışma, özel okullarda yürütülmekte olan okul bazlı öğretmen değerlendirme programlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda bir okul bazlı öğretmen değerlendirme modeli geliştirilmiştir. Bu modelin, sözedilen okullarda performans değerlendirme işlevinin yanısıra öğretmen kalitesinin de yükseltilmesi işlevine katkıda bulunacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Öğretmen gelişimi, okula dayalı- denetim
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Collins, A. B. (2002). Öğretmeni Denetlemek Mi Yoksa Geliştirmek Mi? Okul Bazlı Bir Rehberlik Modeli. Eğitim Ve Bilim, 27(123). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/496